lördag 20 mars 2010

Tack för vilan i oasen!

Var i veckan inbjuden till medarbetaroas på Åh stiftgård. Jag kunde bara vara med ett drygt dygn, men det var ett härligt sådant. Jag mådde så gott av den goda lovsångs- och bönemiljön. Med mina många resor, många möten och många typer av frågor i huvudet kan det kännas ökenartat ibland, så är det gott att bara få landa i en Jesusoas som denna. Uppmuntrande föredrag och seminarier varvas med en fullödig nattvardsmässa varje dag. Det är livfulla tillställningar med mycket sång och förbön.

Allt är inte EFS-kompatibelt, men jag gläder mig över den hoppingivande trosatmosfären, att folk har sina biblar med sig, den enkla och gedigna förkunnelsen och balansen mellan liturgi och väckelse. Jag vill gärna påverkas av denna blodfulla fromhet och är glad för EFS:are som suger i sig!

Det finns också en märkbar glädje över EFS. EFS-gruppen i Hedemora berättade om sin historia, varför man bildat EFS-grupp och vad den betyder för att bära det andliga livet. Jag fick berätta mer om EFS-gruppens missionsmöjlighet och ge exempel från olika delar av landet om vad som är på gång. Att få berätta om nyplanteringar som Vimpeltorpet i Kalmar, Trelleborg och Lilla Clara i Stockholm gör mig stolt! Nya oaser för Kristi rikes tillväxt!

Tack för inbjudan, tack för förböner, tack för uppmuntran. Gud välsigne er systrar och bröder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar